080603

 

Nu laddar jag för fullt inför Bugrun, med lite mer ladd samt M/T däck så hoppas jag på en tolva!

Ett par nya fälgar för att slippa kränga slicksen av och på önskades, då är det bara till att ta fram vinkelslipen!

6" fälgbana från en 850fälg

 

 

Snott centrumen från ett par VW fälgar

 

Punktat ihop:

Testar rundheten

Svetsat:

Grundfärg:

Lista inför bugrun!

Lackboxen, ordningen i verkstan är katastrof, massa grejer från flytten ligger överallt!

Silverfärgade banor, centrumen ska bli svarta i morgon!

 

080606

Lite mer mek inför bugrun!

 

Vardagsfälgarna ska lackas svarta i centrum:

Raggardäcken:

Justerbar hjälpfjäder till Wastegaten:

Krängt om däcken:

Klar:


 

Innan har jag laddad ca 0,3-0,4bar med lite sken upp på varv på fyran, jag testade nu med 0,5 och allt verkade lira, jag hörde inga spikningar och lambdan såg bra ut och bilen gick som ett skott. Men efter att jag satt brorsan vid ratten, handbromsen i fullt, ett antal pull på tvåan och mig hängades ut och lyssnar så märks det att det spikar rätt bra så jag fick ställa ner laddet ungefär till där jag var innan. Fjädern ger mig dock möjligheten att med pysventilen ställa på upp till 0,5bar om nöden skulle kräva det! :-) Mer om det i "bugrun rapporten"

080623

Idag klockan 16:40:

 

Idag klockan 17:10:

Kopplingen lite lätt sliten!

Min styrhylsa för växellådstappen:

Den var förmodligen orsaken till att det skurrat i kopplingen, hylsan var faktiskt inte lös utan det hade lossnat en ring som suttit i svänghjulet utan att jag märkt det när jag gjorde hylsan. Den har annars funkat felfritt i nästan tre år!

Egentligen kunde jag bara gjort en ny hylsa och slängt ihop det men jag köper nog en ny koppling när jag ändå är i farten, den gamla har ju slirat lite ibland

 

Bonus: Urslipning i växellåda för 228 koppling

080625

Ny koppling uthämtad, blir förmodligen till att försöka få ihop det i morgon kväll!

Lamellen var 3-3,5mm tjockare än den gamla så det borde betta lite bäättre

Sen var det onsdagsträff med Fordonshistoriska, då måste man ju gärna ha en entusiastbil att åka i. Nöden har ingen lag så det var till att damma av min tredjebil i ordningen, den är 16 år gammal nu om jag räknar rätt. Träffen var dessutom på ett kraftverk 200m från verkstan så det lämpade sig väl att köra dit!

080626

Ikväll blev det inte mycket gjort, tittade mest på när brorsan meckade med Lotusen

En bussning blev det i alla fall svarvat

Den sitter med presspassning+ loctite603 i svänghjulet, efter jag bankade i den så brotschade jag upp hålet till 15H7. 

Innan jag gick hem så gjorde jag ett ryck med att lyfta på motorn igen, det går rätt smidigt med palltrucken

I morgon är det det årliga sjöslaget med jobbet så det blir nog mer mekat framåt helgen.